DE PSYCHOLOGIE ACHTER KLEUREN

Blog

Logo’s zijn zeer complex. Even snel een logo ontwerpen is dan ook niet aan te raden. Een ervaren designer gaat hier beter mee om en maakt de juiste keuze uit kleuren, lettertypen en vormen voor uw bedrijf. 

 
multi-color-powder-explosion-white-background_36326-2717

Kleurpsychologie

Kleuren worden door onze hersenen op verschillende manieren geïnterpreteerd en daarbij komen vele verschillende emoties los. Kleuren met een hoge trillingsfrequentie maken andere emoties los dan kleuren met een lagere trillingsfrequentie. De waarde van deze effecten word per persoon verschillend opgevangen.

lucas-sankey-WM6Rj6yITvs-unsplash

Associaties

Bij elk proces van het ontwerpen zit een gevoel. Zoals u waarschijnlijk weet straalt een bepaalde kleur, vorm of lettertype een bepaalde emotie uit en zit er vaak een betekenis achter. Er valt dus erg veel over te vertellen.

 

Kleuren

Er word aangeraden om niet teveel kleur te gebruiken in een logo, het moet namelijk herkenbaar blijven in alle formaten en uitstralingen. Maar hoe kiest u nou de juiste kleur voor uw logo of huisstijl? Beschrijf uw bedrijf in een aantal woorden en koppel deze aan een bepaalde kleur. Hou ook altijd rekening met verschillende contrasten,  blauw en oranje botsen bijvoorbeeld veel meer dan oranje en geel.

 

Verder lezen? Bekijk onze andere blogs!

Adverteren op het internet

ADVERTEREN OP HET INTERNET Blog Zorg dat u goed vindbaar bent voor potentiële klanten die opzoek zijn naar ...

De tool voor uw online webshop

DE TOOL VOOR UW WEBSHOP Blog WooCommerce is een e-commerce plugin voor WordPress. Het is gemaakt voor kleine ...

Het gebruik van Social Media

HET GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA Blog Social media is een verzamelnaam voor alle online platformen die interactie tussen ...

Atalon

info@atalon.nl

06-12252966

Veenendaal

Support

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

!
!
Something went wrong. Please check your entries and try again.